Monday 10 September 2018

Atasi sembelit kronik dengan ostematrix


Salam & Hai,


Anda hamil?
Anda ibu yang baru lepas bersalin?
Ada masalah sembelit?




Kebiasaan ibu-ibu yang hamil dan berpantang menghadapi masalah ni.  



Saya nak kongsikan pengalaman seseorang yang mengalami sembelit yang kronik dari awal kehamilan sehinggalah selepas melahirkan.


Puan Yati mengalami sembelit yang kronik bermula dari anak pertama lagi.  Kronik bermakna sembelit yang sampai berdarah.  Doktor mengesahkan yang ianya bukan buasir, cumanya bila kerap kena sembelit, memang akan berdarah tempat membuang tu.


Puan Yati bersalin normal, ditambah lagi dengan keadaan beliau yang episiotomi 3rd degree iaitu koyak sampai ke lubang punggung.  Disebabkan ini beliau mengambil julap untuk melancarkan pembuangan najis (sangat tidak elok ye kerana julap boleh menipiskan dinding rahim).  Disamping menjaga pemakanan dengan sayuran dan buahan yang banyak, pengambilan air yang cukup, tetapi masalah tetap sama.


Sehinggalah pada suatu hari Puan Yati mencuba Ostematrix.  Permulaan mengamalkan ostematrix beliau dapat merasa perubahan pada badan.  Tiada lagi masalah sakit perut di pagi hari, bila perut tak sakit badan pun takde lah sakit-sakit lagi kan.


Yang bestnya, proses membuang sudah lancar dah tiada darah lagi! Wah perubahan besar ni kan.


PUNCA SEMBELIT

Sebab utama berlaku sembelit adalah kerana badan kita kekurangan nutrien MAGNESIUM.  Magnesium ni sebenarnya adalah mineral penting untuk kesihatan OTOT dalam badan kita.

Bila badan kekurangan magnesium, otot-otot badan kita akan menjadi tegang termasuk lah dinding kolon.

Dalam Ostematrix Shaklee, bukan setakat kalsium, tapi mengandungi magnesium dan Vitamin D.  Magnesium mampu menormalkan ketegangan pada dinding kolon

Magnesium juga bertindak sebagai Laksatif ringan dengan melonggarkan otot di dalam usus dan juga membantu mengekalkan air di dalam usus.

Sebab tu, Magnesium membantu najis boleh menjadi lembut dan membantu menggalakkan pergerakan usus lebih lancar.


Anda tahu tak, usus yang tidak sihat menyebabkan banyak penyakit lain yang datang.  Sebabnya, bila seseorang sembelit, bahan perkumuhan iaitu najis tidak dapat dibuang dari badan kita.  Toksin banyak terkumpul.  toksin yang terkumpul itu yang mengundang penyakit pada badan kita.


Sesiapa yang amalkan ostematrix secara konsisten, bukan sahaja sembelit dapat diatasi, tetapi juga masalah lain seperti sakit pada tumit kaki, lenguh-lenguh badan pun hilang jugak tau.


Jom kita tengok feedbacks dari mereka yang mengamalkan ostematrix secara konsisten.





















Anda yang hamil dan ibu yang berpantang mengalami masalah yang sama?

Boleh cuba ikhtiar dengan ostematrix.  Promo bulan ini dengan pembelian 3 botol , dapat diskaun 5%.


Cepat sementara promosi dan sementara stok masih ada.

Anda boleh klik di nombor tertera untuk terus berhubung dengan saya di Whatsapp
--> 0176039226  --<




Imin Yusoff
A member of Shaklee & The Walking Beauty Project

No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...