Sunday 13 October 2019

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai, 





Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan rasa segar dan cergas je badan.  Pemakanan terutamanya kena lah jaga, kena diet kan.


Buat masa sekarang ni saya baru 3 bulan melahirkan baby yang ketiga, kiranya saya perlu tunggu lagi 3 bulanlah untuk join program Jom DETOX.  Yelah kita ni ibu-ibu yang menyusukan baby kan, kena tunggu usia baby 6 bulan baru boleh join detox ni.

Berat saya sewaktu hujung-hujung pregnant 77kg.  Itu pun sebenarnya pregnancy kali ni berat turun, langsung tak naik-naik sebab selera takde dari awal sampai lah nak bersalin.  Dalam pantang berat saya turun sehingga 69kg.  Nampak angka 6 depan tu memang excited lah. hehe.  Tapi tak boleh selesa sangat kan, untuk ketinggian saya, berat yg ideal sepatutnya dalam 57-60kg kalau tak silap.

Nampak tak banyak mana lagi perlu saya turun untuk dapatkan berat ideal ni.  Saya target nak turunkan berat lagi 10kg! Haaa dapat berat 59kg dah terasa syok sangat dah.. hahaha... yelah ni berat sebelum kahwin dulu kan.


Tapi mudah ke nak turun 10kg tu? 
InsyaAllah mudah!  Sebabnya saya akan join program Jom Detox Jutawan.  Ramai dah peserta yang dah berjaya turun berkilo-kilo dengan program ni, dah yang penting berat bukan yoyo yang akan naik balik dengan senang.


Sebab apa?
Sebabnya program Jom Detox Jutawan ni menekankan pembuangan toksin dari 5 organ detok.  Jemput baca di SINI . Bila toksin dah dibuang, seterusnya mudah lah pulak nak buang lemak-lemak yang ada dalam badan kita.


Saya memang sentiasa terbakar je dengan hasil yang para peserta program Jom Detox ni dapat.  Ada yang turun 10kg, ada yang turun 7kg, tengok pada badan masing-masingkan.  Yang penting meal plan dalam program ni disediakan oleh Pakar Nutrisi dan di approved oleh Doktor.  Ha nampak tak, bestnya lahhh program ni.


Bukan setakat buang toksin dan kurus je dapat tau, kesihatan pun bertambah baik dengan program Jom Detox ni. Ada yang kolesterol berbelas bacaan, join Jom detox bacaan kolesterol turun ke paras normal.  Haaa kan best macam tu. Yelah program Jom detox ni menggunakan supplement Shaklee sebagai pelengkap nutrisi badan.  

Konsepnya untuk sihat, seseorang tu kena kerap exercise, makanan yang sihat serta supplement yang cukup.  Kena faham fungsi supplement.  Fungsinya untuk  mengurangkan jurang nutrisi yang kita tak dapat sepenuhnya daari pemakanan harian kita.  Bila badan kita cukup nutrisi, barulah organ-organ dalaman kita sihat.


Hish, memang tak sabar lah nak join Jom Detox dan buang lagi 10kg yg ada ni.  I CAN DO IT lah! Semangat ni.. hehe.  

Jom korang ada sesiapa yang nak extra kilos tu jom join sama-sama program Jom Detox ni.  Boleh roger saya ye untuk sebarang pertanyaan lanjut.



Imin Yusoff
1209050
0176039226

Shaklee Leader
A Member of The Walking Beauty Project
















No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...