Sunday 30 September 2018

PAKEJ RAWATAN SELEPAS BERSALIN



Salam & Hai,

Anda tahu badan kita ni memerlukan sokongan nutrisi yang elok untuk membolehkan badan kita berfungsi dengan sihat, lebih cergas dan bertenaga.  Supplement berfungsi melengkapkan nutrisi makanan yang kita tidak dapat melalui pemakanan biasa.


Supplement pelengkap nutrisi


Jika badan biasa memerlukan supplement, tahu tak yang ibu yang mengandung dan bersalin juga lebih memerlukan nutrisi yang lebih untuk ibu dan anak.


Ini kerana semasa hamil dan sewaktu berpantang tubuh ibu memerlukan dua kali ganda lebih nutrisi tertentu untuk disalurkan kepada bayi dalam rahim dan juga bayi  yang sedang membesar.  Sayangnya cara penyediaan makanan hari ini menyebabkan majority nutrisi seperti vitamin dan protein musnah sebelum sempat di serap oleh tubuh.


Shaklee mempunyai rangkaian supplement yang terbaik untuk Set Bersalin dan Set Pantang :-



Jom kita tengok fungsi setiap satu.


VITA-LEA

Vitalea sangat penting untuk ibu berpantang.
Membekalkan 23 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan oleh tubuh tapi sukar di dapati semasa berpantang sebab banyak makanan yang perlu dielakkan.
Mengandungi zat besi, elemen yang paling diperlukan unuk penghasilan darah merah untuk menggantikan darah yang hilang semasa bersalin serta mengelakkan pucat dan tidak bermaya.


B-COMPLEX


Berfungsi melegakan sistem saraf dan memberikan ketenangan kepada seluruh sistem badan. Mengelakkan stress dan meroyan di kalangan ibu berpantang.
Membantu meningkatkan pembentukan sel darah merah.
Menukarkan makanan yang diambil kepada tenaga, ibu akan lebih bertenaga serta menghindari kegemukan sebab kalori dari makanan tidak tersimpan dalam badan.
Memelihara kulit dan lapisan-lapisan kulit dan menstabilkan penghasilan melanin, hasilnya kulit makin lembut dan cerah.
Pengambilan yang konsisten akan mengurangkan tanda regangan kulit – stretch marks.


SUSTAINED RELEASE VITAMIN C


Vitamin C mengandungi elemen penyembuhan yang bertindak sebagai pencantum dan penyembuh luka.  Samada yang bersalin normal atau melalui pembedahan.
Membaik pulih sel dan tisu yang rosak.
Meningkatkan imuniti sistem pertahanan badan, faedah ini akan turut mengalir dalam susu badan dan bayi juga akan mendapat manfaatnya.
Membantu pembentukan kolagen, menganjalkan kulit.
Mengandungi BioFlavonoid yang berfungsi mencantikkan dan mencerahkan kulit, pengambilan secara konsisten dan berterusan akan mengurangkan stretch marks dan parut.  Makanya, ibu yang berpantang akan nampak lebih berseri dan bermaya.

OSTEMATRIX
Ostematrix adalah kalsium untuk kekuatan tulang kita.
Bagi ibu bersalin dan berpantang yang banyak mengalami luka jahitan bersalin, selalunya berasa takut, fobia atau kurang selesa untuk meneran, terutamanya ketika ingin membuang air besar mahupun air kecil.
Pengambilan Ostematrix sangat membantu pergerakan usus bagi menghindari masalah sembelit.  
ia dapat juga Melegakan segala kekejangan otot akibat duduk terlalu lama di kalangan ibu berpantang.
Merehatkan otot dan saraf semasa sedang tidur dan ibu akan berasa sangat segar bila bangun pagi.
Memenuhi keperluan kalsium untuk tulang, otot dan gigi,mengelakkan kejadian rosak gigi serta kerapuhan tulang, kerana sewaktu berpantang ini kalsium ditarik oleh bayi semasa menyusu.
Membantu penghasilan susu ibu yang banyak.
Perlu diketahui bahawa Kalsium adalah antara komponen yang penting dalam penghasilan susu ibu.



OMEGA GUARD

EPA dan DHA yang terdapat dalam Omega sangat membantu untuk sistem imunisasi dan otak bayi.

Juga dapat membantu ibu yang berpantang untuk dapat membakar lemak.


ESP 

Semasa proses bersalin, hormon ibu akan terganggu.  ESP merupakan asas pembinaan sel yang sangat elok untuk membina otot dan memberi tenaga, rambut yang kuat, dan memekatkan susu ibu.



Secara keseluruhannya, Set Bersalin dan Set Berpantang Shaklee dapat membantu ibu-ibu untuk sentiasa sihat dan cergas sewaktu dalam pantang.  Ini kerana kesemua supplement ini membantu dan ada fungsi tersendiri dalam melengkapkan nutrisi dalam banda ini.

Proses bersalin itu sendiri sebenarnya telah membuatkan badan kehilangan darah dan cepat nampak tua.  Makanya, waktu berpantang sangat perlu ditambah dengan nutrisi yang bagus untuk tubuh badan.



CONFINEMENT LADY

Seperti yang disebut di atas, sewaktu berpantang badan agak lemah.  Disebabkan itulah juga ramai yang mengambil Confinement Lady untuk menjaga ibu-ibu sewaktu tempoh berpantang.

Ramai yang ingin berpantang sendiri, tanpa membebankan ibu atau ibu mertua.  Ada yang suami cuma dapat menjaga sehingga 2 minggu sahaja.  Sedangkan ibu yang berpantang masih perlu menjaga bayi dan diri sendiri.  Disebabkan inilah trend mengambil Confinement Lady umpama cendawan yang tumbuh selepas hujan.  

Kami di The Walking Beauty (TWB) , juga ada mengendalikan kursus berpantang.  Apa yang menariknya, selain ilmu menjaga keperluan ibu dan bayi, kami turut juga menitik beratkan pengambilan supplement yang sesuai untuk keperluan ibu berpantang.

Ini supaya ibu-ibu yang berpantang sentiasa akan kelihatan ceria, kurang stress, bertenaga dan gembira sepanjang tempoh berpantang.



Anda ingin mengetahui lebih berkenaan pakej bersalin dan berpantang Shaklee, atau pun anda ingin bertanya mengenai kursus berpantang, anda boleh klik link dibawah 

0176039226 >



Imin Yusoff
A member and Certified Trainer
The Walking Beauty Project


No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...