Wednesday 25 April 2018

VITALEA - MULTIVITAMIN TERTUA DI DUNIA

Salam, 
 & Hai ...


Pernah tak korang rasa lesu, penat, tak bermaya.  Tambah pula bila baru balik kerja.  Sampai rumah pun kadang tu dah rasa macam nak seret kaki je gaya. huhu.. dasyat sangat tahap penat lesu tu kan.  Iyelah seharian bekerja, belum lagi bukak cerita pasal sesak jam pergi balik kerja. Tu pun mengundang masalah jugak.


Korang tau tak antara penyebab badan kita cepat lesu adalah disebabkan :-

- tidak cukup tidur
- tidak ambil sarapan pagi
- terlalu banyak kafein
- tekanan emosi
- dehidrasi


Ramai je mengalami masalah ni kan.  Sedar tak salah satu cara untuk mengatasi adalah dengan keperluan nutrisi yang cukup dalam badan. Makan makanan yang sihat setiap hari, dapatkan rehat yang cukup dan bersenam.  

Macam mana pulak nak dapatkan nutrisi yang cukup dari pemakan harian? Agak susah sebenarnya, tapi jangan risau kita boleh top up nutrisi dengan pengambilan multivitamin Vitalea ni.

Ramai customer saya yang sangat puas hati dengan multivitamin VITALEA.  

Ni lah multivitamin Vitalea tu. Lelaki dan wanita pun boleh amalkan



Ni saya bagi 2 testimoni orang yang dah amalkan Vitalea.



Amacam. Menarikkan. 



Di awal tadi saya ada sebut berkenaan, pemakanan sihat. Kalau anda betul-betul boleh dapat yang organik, cukup pengambilan sayur dan buah tanpa missed, makanya anda tergolong dalam golongan orang yang tak perlu dah top up nutrisi dengan vitamin.

Tapi jika anda termasuk dalam golongan orang yang waktu makan tak berapa jaga, pengambilan makanan yang sihat pun main langgar je konsep, makanya, jom la kita amalkan Vitalea ni.

Yelah, anda bayangkan, 3 mangkuk buahan dan sayuran setiap hari, pastikah anda yang kesemua nutrien barjaya dan dapat diserap dalam badan?

Proses untuk membawa masuk sayur-sayuran dan buah-buahan daripada ladang ke tempat menjual pun dah mengurangkan nutrisi kerana mestilah pembekal ada letak sesuatu untuk pastikan buah dan sayur segar.  Tu belum kira racun serangga lagi tu, pastu yang GMO lagi tu. 

Bila dah beli proses nak masak pulak, nutrisi dalam sayur cukup senang hilang bila kena haba.

Kalau masak tu sampai sayur layu sangat, khasiat apa jer yang tinggal. Serat? Vitamin & mineral mcm mana? Tak tahu berapa percent yang tinggal. 

Sebab tu yg terbaik is raw organic salad, second best is steam sayur.


Baca link di bawah ni. Tentang sayuran dan buahan dari Cameron Highlands yg cuba dieksport, direject oleh China  disebabkan kandungan toksin dan juga disebabkan pengubahsuaian genetik yang dah dilakukan.



Zaman kita hari ni mana sama macam zaman Kesultanan Melayu Melaka dulu yang takde pestisid, herbisid dan segala spray untuk mencegah jangkitan pada tumbuh-tumbuhan. 

Dulu pun takde bahan berbahaya daripada kilang dibuang dalam sungai. Air pun tak perlu penapis. Udara pun takde asap kenderaan atau jerebu.

Diet kita juga sangat mengecewakan.  Macam mana kita boleh yakin 100% yang kita dah dapat nutrisi secukupnya daripada makanan semata-mata? Bukan saja kekurangan nutrisi sebenar , malah sayur buah sekarang banyak dicemari toksin. 



SHAKLEE BEYOND ORGANIK 

Shaklee ada jaminan Beyond Organik (Melangkaui Organik).  Bermakna dia lagi organik daripada organik.


Maksudnya?

Penanaman dah memang secara organik. Tanpa bahan kimia, pestisid, herbisid. 

Tapi, tanaman tu masih berisiko tercemar melalui udara, tanah dan air. 

Jadi Shaklee akan uji ketulenan setiap ramuan agar bebas daripada beribu-ribu bahan yg tak diingini.

Akhirnya selepas tapis & uji bagi tulen & bersih tapi tetap natural, Dr. Shaklee hasilkan Vitalea, vitamin pelbagai (multivitamin) & mineral pelbagai (multimineral) yg semulajadi untuk bantu kita dapatkan vitamin & mineral yg tak cukup daripada sayur & buah tadi.

Shaklee akan make sure nutrients dalam multi-vitamin Vitalea hanya yang tulen, hanya yang bersih, dan tiada langsung sebarang bahan kimia, bahan tercemar serta vitamin sintetik.

Vita-Lea Shaklee adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia pada tahun 1915.



Asalnya dikenali sebagai “Vitalize-Mineral” dan disingkatkan sebutan kepada “Vita-min”.

Maknanya perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari penemuan multi-vitamin pertama di dunia ini la.




Vita-Lea® adalah formulasi dicipta khas untuk menyokong keperluan khusus lelaki dan wanita.  Setiap hidangan memberikan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal, termasuk vitamin C, dan Beta Karotena untuk perlindungan antioksidan.

Nama pun Multi. Jadi dia include vitamin-vitamin utama yang penting.



Ini senarai fakta nutrisi vitamin & mineral yg ada dlm Vitalea.


Vitamin A – Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.

Vitamin D – Perkasa kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

Vitamin E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.

Vitamin C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.

Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulser mulut, kesihatan kulit.

Vitamin B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.

Vitamin B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.

Vitamin B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

Vitamin B6 – Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

Vitamin B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

Biotin – Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.

Vitamin B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.

Kalsium – Perkasakan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.

Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.

Iodin – Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

Zat Besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadalamn.

Copper – Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebangkakan.

Zink – Perkasa sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.



Imagine semua vitamin & mineral ni kita kena dapatkan daripada makanan. Tapi kita tak mampu cukupkan.  Vitalea boleh bantu cukupkan.


Anda kena faham Vitalea iaitu untuk membantu badan kita dapat nutrien yang cukup dan lengkap untuk fungsi badan seharian bukan untuk ganti fungsi real food dalam hidup kita.

Contohnya kita sibuk, makan fast food, hari raya, kenduri kendara.. banyak makanan yang tak sihat, nutrien tak cukup, kita kena top-up dgn Vitalea.


Mengandungi kesemua 28 mineral dan vitamin




Sekarang nampak tak bagaimana Vitalea mencukupkan keperluan nutrisi kita?

Anda nak cuba tak multivitamin ni?
Suami isteri, tua muda boleh amalkan tau. Sebotol ni boleh tahan 2 bulan. Lama kan.


Kalau anda dah boring dengan keadaan yang penat lesu tu  boleh try ni.  Klik bawah tu untuk kita boleh chat lagi lebih

< Klik sini - Vitalea >


Imin Yusoff
Shaklee Independent Distributor 





No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...