Monday 7 October 2019

BIG WHY Kenapa saya buat bisnes Shaklee



APA ITU BIG WHY?
KENAPA KITA MESTI KENA ADA BIG WHY?



Korang tahu tak BIG WHY ni penting sebab ianya boleh jadi penggerak semangat kita.  Contohnya, kita buat bisnes, Katakan kita cuma fikir diri kita sendiri je, of course la bisnes tu akan banyak kecundangnya.

Katakan contoh lain, buat bisnes sebab nak senangkan mak ayah yang selama ni dah banyak berkorban untuk kita.  Andaikata tengah tengah buat bisnes, ada turun naik tu normal, kita rasa give up sangat. Rasanya kita takkan mudah nak stop tengah jalan kan.  Sebab kita surely akan teringat pada mak ayah, apa janji kita nak beri pada mereka.

Tu namanya BIG WHY.  Benda yang boleh push kita untuk jangan cepat mengalah, untuk terus move forward.


Saya ni dari day one saya serius berbisnes dengan Shaklee, memang saya dah letak MY FAMILY MEMBERS ARE MY BIG WHY.

Mak ayah 







Suami dan 3 orang anak



Untuk mak ayah, saya terlalu ingin bawa mereka ke Mekah.  Terlalu terlalu sangat!!  Sebab tu bila ada rasa macam malas ke, saya kena cepat cepat sedar balik pasal janji ke mak ayah ni. Duit bulanan, nak bagi 4 angka setiap bulan.  Boleh ke? ehhh boleh. Ramai team Shaklee ni boleh beri duit belanja banyak pada mak ayahmasing masing. One day saya prrcaya saya pun boleh bagi ribu lah ke mak ayah.

Selain dua isu tu, saya nak bawa mak ayah holiday. Nak bagi mereka rasa happy kan. Mereka happy, baru lagi seronok dan semangat kita nak berbisnes kan.


Suami, kita nak lah sama sama bantu dia dalam urusan perbelanjaan rumah kan.  Sekarang kos hidup di bandar tinggi, anak makin bertambah, perbelanjaan bertambah.  Nak hidup sebagai suami isteri, kenalah support each other kan.


Anak 3 orang, my 3 handsome boys 😍, of course lah kita sebagai mak ayah ni nak bagi yang terbaik. Pelajaran yang elok, tusyen yang terbaik, aktviti minat mereka, riadah mereka, tempat tinggal selesa, semua tu perlukan duit.


Alhamdulillah dengan Shaklee ni saya dapat beri yang terbaik untuk anak-anak. Reason kenapa berhenti kerja dulu pun sebab anak anak juga. Dari masa ke semasa saya perlu lebih WORK SMART dengan Shaklee ni.  Yelah BIG WHY sayalah pushing factor yang kuat untuk tolak saya ke depan lagi.


Lagi pun dalam Shaklee ni, saya bernaung di bawah team yang ada 2 projek besar iaitu MOBILE SPA THE WALKING BEAUTY dan JOM DETOX JUTAWAN



Jom korang berminat nak join team kamj untuk dapatkan extra income.  Jom lah.




.===============================================
IMIN YUSOFF
SID 1209050
HP : 017-6039226
YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
A MEMBER OF THE WALKING BEAUTY PROJECT
===============================================

No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...