Saturday 5 October 2019

Kesihatan saya lebih baik dengan Shaklee



Assalamaulaikum & Hai,  


Betul sangat ayat atas ni.  Orang yang kita nampak sihat luaran, sebenarnya bermula dari dalam diri orang tu sendiri.  Apa yang dimakan pada sel-sel dalam badan.  Badan yang sihat, datang dari organ yang sihat, organ yang sihat pula datang dari sel yang sihat.

Macam mana nak dapatkan sel yang sihat?  Berikan nutrisi yang elok dan sihat melalui pemakanan lah jawapannya.  Tapi cukup ke pemakanan harian kita harini?  Cukup ke buah kita makan dalam sehari, sayuran cukup ke? Berapa banyak protein kita makan? Kalsium pulak macam mana?





Rata-rata kita tak mampu nak cukupkan nutrisi yang lengkap melalui pemakanan harian.  Sebab tu kena top up dengan supplement.  Supplement yang akan mengisi ruang kosong dalam badan yang tak lengkap nutrisi tu.  Tu fungsi supplement tau.


Saya dulu sangat tak suka supplement.  Kalau pergi farmasi, ada yang mula datang himpit nak promote supplement memang saya bolayan. hehe.. sebab masatu memang malas lah nak fikir pasal benda ni.


Supplement pertama yang saya amalkan ialah OSTEMATRIX dari Shaklee.  Puncanya saya terjatuh semasa bermain netball.  Balik tu sakit kaki sakit badan.  Adik saya yang juga merupakan agen Shaklee cadangkan untuk ambil Ostematrix.  magic okeh!  Saya makan ostematrix kiranya selepas hari ke 3.  Makan sewaktu nak tidur, bangun pagi wow, sakit-sakit badan semua hilang, lenguh badan semua takde.  


Memang terus rasa suka sangatlah.  Yelah siapa yang tak suka bila badan sakit-sakit, lepas tu bangun pagi terus rasa sihat dan segar badan.  


Ni antara manfaat ostematrix.


Lagi satu, saya ni spesis yang memang tak minum susu.  huhu.. Sangat tak elok kan.  Tulang boleh rapuh, boleh kena ostesporosis tau.  So, ni lah alternative yang saya buat.  Tak minum susu saya cukupkan kalsium dalam badan dengan amalkan secara konsisten ostematrix ni.  Alhamdulillah even masa pregnant baru ni pun saya langsung takde cramp kaki.  Biasa orang pregnant ni cramp kaki memang sangat susah nak elak.  

Jemput baca DI SINI bagaimana saya sihat cergas waktu pregnant walau pun di umur 40. Alhamdulillah dengan izin Allah saya takde rasa lesu pregnant kalini.


Itu dulu tau.  Sekarang ni, bukan ostematrix je saya amalkan.  Dan kami seisi rumah ni memang amalkan Shaklee untuk kesihatan kami.  Anak yang darjah 1 dan darjah 6 pun memang kami akan pastikan mereka amalkan secara konsisten supplement.  Yang baby takpelah, dia dapat nutrisi dari susu ibu kan.  Saya lah kena jaga pemakanan dan tak boleh culas ambil supplement. hehe


Ada yang tanya tak bahaya ke makan supplement banyak-banyak ni?
Sebab tu kita kena ambik tahu betul-betul. Jangan main makan je.  Contoh Shaklee, Shaklee adalah satu-satunya syarikat pengeluar supplement yang ada LANDMARK STUDY, bukan ujian klinikal semata tau, lebih dari itu.

Ni hasil dari Landmark Study


Bukan saya je yang dapat merasa badan yang lebih sihat dengan Shaklee, suami saya sendiri Doktor dah nasihatkan untuk stop ubat darah tinggi 3 tahun lepas.  Alhamdulilah.  Selain dari tu, gout.  Kalau dulu silap makan sikit, kena lah gout.  Sekarang ni bila ber shell out pun alhamdulillah steady lagi. hehe.


Jom korang kalau ada yang nak tahu berkenaan supplement Shaklee ni boleh roger saya ye.  Kita ikhtiar sihat dengan Shaklee pulak.  Kita boleh borak lebih di sini ye--->  0176039226





.===============================================
IMIN YUSOFF
SID 1209050
HP : 017-6039226
YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
A MEMBER OF THE WALKING BEAUTY PROJECT
===============================================

No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...