Saturday 12 October 2019

5 Organ Detox dan Fungsinya


Assalamualaikum & hai,






Diet dan Detox TAK SAMA ye.Tengok pada gambar di atas, Detox adalah jauh lebih baik dari diet. 

Kalau sekadar diet sahaja, berat akan rebound. Kalau detox, dan sambung diet, berat takkan rebound. Ia akan maintain. Ramai yang dah cuba formula ni. Ia benar2 berkesan!




Organ detoks manusia terdiri dari :-

1.  Paru-paru
2.  Sistem Penghadaman
3.  Kulit
4.  Hati
5.  Buah pinggang



Sangat rugi kalau kita hanya detox pada satu bahagian sahaja, sedangkan ada 5 organ kita yang perlu di 'Detox' kan?  Betul tak.  Program Jom Detox berlangsung selama 15 hari.  

5 hari pre-detox
7 hari detox
3 hari post detox


3 fasa tu ialah :-

Fasa 1 (Pre-Detox): Selama 5 hari. Masa persediaan untuk hadapai waktu detox. Untuk kita ubah mindset, ajar cara minum, makan dan tidur yang betul.

Fasa 2 (Detox): Selama 7 hari. Tempoh dimasa proses pembuangan toksin berlaku dan kita akan rasakan perubahan yang sangat baik waktu ini.

Fasa 3 (Post-Detox): Selama 3 hari. Waktu di mana kita dah nampak hasil dari pembuangan toksin dan alami kesan yang positive.  Waktu ini anda akan dapat rasakan  badan lebih cergas, berat badan continues turun, kulit cantik, nampak lebih muda, rasa lebih sihat, sakit-sakit badan mula hilang dan banyak lagi.



Korang tahu tak, dalam badan kita memang ada toksin. Jadi lemak-lemak dalam badan akan berusaha untuk 'menutup' toksin ini agar ia tidak membahayakan tubuh badan kita. Kesannya, badan kita menjadi gemuk.

Jika kita kurus menggunakan kaedah biasa, lemak -lemak tadi akan hilang. Badan akan menjadi kecil dan ringan. Tetapi toksin dalam badan masih tidak dikeluarkan.  Jadi selepas fasa diet dah tamat, kita makan seperti biasa dan ia akan mengakibatkan pengumpulan lemak meningkat untuk menutup toksin yang masih ada dalam badan.

Berat badan akan naik dengan sangat cepat.

Berlainan dengan kurus melalui kaedah Detox. Kita fokus kepada penyingkiran toksin dari dalam badan.

Tempoh program detox ni akan membantu membuang toksin dari dalam badan serta lemak lemak berlebihan.Apabila berat turun, toksin dalam badan turut dikeluarkan. Ini menyebabkan proses "Rebound" susah berlaku.

Program detox ni dah specifically target buang toksin. Turun berat badan adalah bonus. But surely akan turun because toksin dan di singkirkan dan calories intake korang kurang.



Kenapa kena buang toksin?

Sebab toksin ni diantara sebab kenapa lemak banyak dekat badan.
Sebab badan kita bagi lemak ni hinggap kat badan sebab lemak tu akan protect badan dari toksin tu.

So apa Detox ni buat?
 Program kita nak singkirkan toksin. Bila toksin dah takde, lemak yang ada kat badan  akan senang nak bakar. Dengan calories deficit dan exercise.



Apa beza program Jom Detox Jutawan ni dengan Program Detox yang lain?

1) Kami sediakan coaching 15 hari di group whatsapp merangkumi Predetox week, Detox Week dan Post Detox Week. Satu satunya Group yang ada Predetox & Post Detox Week.

2) Kami guide untuk detox dengan ilmu. Banyak ilmu yang sangat mahal yang kami kongsikan dalam Group ini yang tidak ada di luar sana.

3) Kami beri meal plan yang di sediakan oleh Pakar Nutrisi dan dipersetujui oleh Doktor. Insya Allah anda tak akan kelaparan. Tambahan lagi suppliment yang kami gunakan adalah satu-satunya suppliment yang mempunyai Landmark study yang memang Selamat, Terbukti dan Berkesan.

4) Program kami TERBUKTI BERKESAN bagi peserta sebelum ni yang betul betul ikuti panduan yang kami beri (boleh rujuk di SINI)

5. Kini yang terbaru, kami ada ganjaran wang dikembalikan sekiranya sepanjang program ini tiada apa-apa perubahan kepada kesihatan atau berat anda. Dengan syarat segala arahan coach telah anda patuhi. *term and condition apply.


Yang ini kenapa kami menggunakan supplement Shaklee dalam program Jom Detox




Amacam,menarikkan program Jom detox ni.
Jom tengok antara testimoni yang peserta dah dapat dari program ni.








Jom korang join program ni. Takkan nak tengok je lepas sorang-sorang dapat turunkna berat dengan mudah macam ni.  Boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut.


Imin Yusoff
1209050
0176039226
Shaklee Leader
A Member of The Walking Beauty Project


No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...