Saturday 21 September 2019

Kenapa Orang Muda kena Mulakan Bisnes Dari Awal

Assalamualaikum & hai,



Bermakna sangat kan quotes atas ni. Leaders dalam Shaklee saya ni selalu pesan.  Buat bisnes biar niat nak bantu orang lain.  Niat ni kena utamakan dulu. Bantu dari segi meningkatkan taraf kesihatan, bantu dalam naikkan taraf hidup (earn extra income).   Bila kita jaga niat, barulah urusan lain berkaitan bisnes ni nanti dipermudahkan.  InsyaAllah..


Saya mula serius bisnes pun umur lewat 30-an.  Dalam Team Jutawan ni, kami ada 2 projek iaitu JOM DETOX  dan MOBILE SPA THE WALKING BEAUTY PROJECT (TWB).  Selain bisnes vitamin Shaklee ni, saya actively berbisnes dengan projek TWB. Pemdapatan dengan 6 penjuru income tersangatlah best!


Ada yang saya kenal, muda lagi dah berbisnes.  Macam-macam bisnes ada zaman sekarang ni kan.  Antara nak buat betul-betul dengan tak je. Ada yang success ada yang langgar dinding.  Biasalah nama pun bisnes kan.  Kena selalu upgrade diri untuk belajar.

Ok, bawah ni saya share sebab-sebab kenapa korang seeloknya kena mulakan bisnes di usia muda.  Tapi dalam kes ni saya fokus pada bisnes Shaklee ye.


1.  MODAL YANG RENDAH

RM75 je modal untuk daftar menjadi ahli Shaklee.  Nampak tak murah lah sangat.  Tak payah tunggu dapat kerja, sambil-sambil belajar dekat U/kolej pun boleh buat sebab modal rendah sangat. Ada yang saya kenal dapat merasa ratusan bonus dari Shaklee tiap bulan.  Eh, ada jugak yang dapat ribu-ribu. Tak ganggu pembelajaran pun.

Dan dengan modal serendah ni kan, korang berpeluang tau dapat untung runcit, bonus bulanan, trip percuma regional atau international, car bonus, eh banyak lagi lah benefit lain yang mantap!




2.  DAPAT EXTRA INCOME SEBELUM BERKELUARGA

Ok, maksudny macam ni.  Kita semua tahu kan, bila dah berkahwin ni, belanja meningkat.  Bila dah beranak pinak, lagi kos meningkat.  Jadinya sebelum berkahwin, sangatlah elok yang muda-muda ni dapat konsisten dulu buat bisnes kukuhkan kewangan.  Part time atau full time terpulang pada seseorang.


3. ONLINE SYSTEM


Nak lagi mudah, nak beli produk Shaklee ni tak perlu ke HQ atau branch pun. Dapat jimat masa, minyak, tenaga kan.  Bab ni jangan kata yang muda, yang tak berapa nak muda pun pilih cara ni 😊

Boleh buat belian online je di SHAKLEE2U. Klik-klik je sehari dua sampai depan pintu.  Zaman teknokogi ni banyak yang dah mudahkan pengguna.  Kita boleh share kebaikan produk ni online je.  Macam-macam saluran ada kan. Surely bab ni yang muda-muda ni reti je kan. Ada yang online, offline punya cara jangan tinggal terus pulak.



4.  SUPPORT GROUP

Korang tahu tak, support group ni penting tau.  Ruginya lah siapa yang berada dalam group tapi tak ambik masa untuk belajar dari support group.  Ada yang online dan offline.  Yang online,ada testimoni, tips, ilmu produk.  Offline pun setiap bulan ada Kelas Nutrisi dari Nutritionist berkenaan kesihatan. Haaa amacam, dah cakap, memang menarikkan.

Ni tak campur dengan secret group under Team Jutawan ni. Yang gabungan 10 Masters yang power ni!  Lagilah macam macam info, ilmu dan tips boeh dapat free free je okeh.




Ada yang berminat nak join berbisnes dengan saya di Team Jutawan ni? 


Boleh roger saya untuk join team kami.  Jomlah berbisnes di awal usia. cewahhh... Tak kiralah berapa pun umur, jom lah join team kami. Sangat dialu-alukan tau.




IMIN YUSOFF
SID 1209050
HP : 017-6039226
YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
THE WALKING BEAUTY PROJECT BEAUTICIAN/TRAINER


No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...