Tuesday 17 September 2019

Kisah kejayaan saya dalam Shaklee

Assalamualaikum & hai,


Semua orang yang bekerja mesti ada pencapaian & kejayaan dalam bidang masing-masing kan.  Tak kiralah kejayaan tu besar atau kecil, boleh boost lagi semangat, betulkan.  Bagi saya, layak untuk hadiri Business Leader National Conference (BLNC) pada Februari 2019 adalah kejayaan saya dan suami dalam Shaklee ni.

Saya actively bergerak dengan Shaklee pun setahun selepas berhenti kerja iaitu pada pertengahan 2017.  1st BLNC yang saya attend masa awal 2019.. Wehuuu!!!  We made it 😄

23 Feb 2019, bertempat di Sunway Pyramid, 1st BLNC untuk saya dan suami.


BLNC ni khas untuk ahli yang bertaraf Leader, Supervisor ke atas, dan ada kriteria dan syarat lain yang kena penuhi untuk layak ke BLNC ni. Tak tahu nak gambarkan perasan excitednya perasaan masatu.

Saya sekarang berada di rank Senior Supervisor, walaupun jauh lagi tangga untuk ke level paling atas, tapi saya pegang pada ayat mentor sorang ni, "DALAM SHAKLEE NI CEPAT ATAU LAMBAT PASTI DAPAT".  Syaratnya kena fokus dan konsisten dan double up effort la kan.



Rank up Senior Supervisor sewaktu majlis Master Recognition untuk Master Ainul.



Ni antara gambar sekitar BLNC. Lain aura bila berada dengan orang-orang yang power dalam bisnes ni.  Sila abaikan keadaan diri yang kembang setaman sebab masani tengah pregnant 😄











Korang tahu tak dalam Shaklee ni kan, siapa yang usaha lebih akan dapat lebih. Katakan leader tak buat kerja, leader tu takkan dapat apa-apa bonus pun dari Shaklee. Team bawah yang buat kerja, orang tu sendiri akan dapat.  Haaa takde konsep yang mana kita biasa dengar orang cakap, "orang bawah buat kerja, orang atas yang goyang kaki senang-senang dapat duit".  NO, NO.. sistem Shaklee ni adil okeh. Sangat lain tau. Tak caya meh join..hehe


Dalam Shaklee ni saya ni bernaung di bawah Master Maria Firdaus.  Banyaknya lah ilmu dan skills dan tak lupa tips untuk berbisnes ni. Sampai tak terkejar. eh! 😁


Tahu tak apa saya aim sekarang ni. Aim nak rank up Coordinator, aim untuk dapatkan CAR BONUS. uiiiiiiii dapat Car Bonus ni consistently memang lah lagi kejayaan lagi ni.  Bayangkan on top of bonus yang dapat setiap tengah bulan tu, ada pulak lagi tambahan duit lain atas nama car bonus.  tak kisahlah nak buat apa dengan duit tu nanti, nak saving ke, bayar kereta kre, yuran sekolah anak-anak ke. Oklah, tahun depan saya akan buat entry kejayaan saya achieve car bonus pulak tau (Feelings are prayers gitu)



Berharap dan berdoa semoga team saya pun akan dapat capai setiap kejayaan yang menarik, best lagi da bomb dalam Shaklee ni. One sweet day, saya percaya akan lahir lebih ramai leaders dalam team saya yang dapat membantu orang lain di luar sana untuk lebih sihat dengan Shaklee, dan membantu orang lain untuk berbisnes Shaklee dengan jayanya.


Hmm,tapikan percaya tak kalau saya cakap, niat saya berhenti kerja dan tetap boleh dapat pendapatan sendiri setiap bulan pun merupakan kejayaan.  Sebabnya dah lama pasang niat untuk pegang title WORKING AT HOME MOM, dengan Shaklee ni saya dapat merasa. Alhamdulillah... kepuasan bila ada income sendiri ni sambil-sambil menjaga dan membesarkan anak-anak depan mata sendiri 💓


Suri rumah zaman sekarang pun ramai dah yang buat bisnes online kan.  In case la ada surirumah kat luar sana sambil jaga anak sambil nak berbisnes santai-santai, meh la join kami di Shaklee ni. Eh yang bukan surirumah, yang bekerja tapi nak buat part time pun boleh ok 😉


Kalau korang nak tanya apa-apa pasal bisnes ni boleh pm saya di sini 0176039226 : Shaklee. Mana tau ada rezeki ada jodoh kita boleh sama-sama pergi BLNC untuk tahun-tahun akan datang. tak gitu..  yang nak tanya pasal vitamin untuk kesihatan pun dialu-alukan untuk pm saya ye.



Imin Yusoff
SID : 1209050











No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...