Monday 23 September 2019

Saya yang dulu bukan yang sekarang

Assalamualaikum & hai,



DULU LAIN, SEKARANG LAIN.
Haaaa, ayat ni saya boleh guna untuk diri sendiri ni. Yelah kita kenalah berubah ke arah yang lagi baik kan.



MOBILE SPA

Langkah pertama yang bagi saya perubahan besar dalam hidup ni masa saya pergi kursus spa, 3 bulan lepas resigned.  Eh, tak pernah terlintas pun nak pergi kursus spa ni.  In fact masa pergi pun boleh kata level seret kaki, macam 70/30. 30% kiranya tak confident dengan diri sendiri.


June 2016, Kursus spa The Walking Beauty Project (TWB)


Kursus ni best tau. Bukan ramai-ramai. One to one training, so senanglah kita nak hadam segala ilmu yang diajarkan.  Habis training,founder TWB suruh pulak post dekat FB masukkan gambar atas ni. Ya Allah, masa tu rasa seram sejuk 😅. Yelah, level of confident takde beb, tiba tiba disuruh post macam tu.  Saya bab ni memang lack of confident sebab dok fikir tanggapan orang. (pemikiran camni sangat negatif okey). 

Tapi buat jelah. Lepas dah post FB, dapat komen komen positif dari kawan kawan terus ada semangat!  Start dari situ lah saya dah mula berubah. Yang bestnya lagi dengan TWB mobile spa ni lepas training dimasukkan dalam support group. Ada pembelajaran berterusan.  Makin hari makin confident jelah nak buat macam-macam. Aura positif kuat sangat dalam team ni, lagi berubah ke arah yang super positif la saya ni . hehehe.  Confident dan pandai dah dalam urusan spa ni 😉



CONFINEMENT LADY
Dari mobile spa, saya upgrade skills dan ilmu ke arah urutan pulak.  TWB bukak peluang untuk ilmu pantang, haaaa grab peluang la attend.  Tambah ilmu, tambah skills, tambah income, betul tak.

Ilmu ada, saya bergerak pulak buat spa dan berpantang. Tak pernah terfikir jugak nak buat kerja macam ni tapi not bad lah. Kerja sekejap je sehari, yang penting setel kerja sebelum anak-anak balik sekolah.



LEBIH ENERGETIC
Sekarang ni umur 40, alhamdulillah bila dapat nutrisi yang elok, badan rasa cergas je.  Contoh masa pregnant.  Umur 40 pregnant anak ke 3, kawan kawan dok cakap mesti lesu penat, tapi alhamdulillah saya elok sihat, cergas takde melepek lesu penat asbab dengan pengambilan supplemen Shaklee, atas izin Allah.  Syukur sangat tau.  Memang consistent amalkan set hamil dari awal, walaupun pergu attend job berpantang & mobile spa, masih lagi cergas. Seriously, siapa pregnant boleh try set hamil Shaklee.  Saya boleh advise apa yang patut diambil.



ILMU NUTRISI
Kalau dululah, asal orang bercerita pasal vitamin je rasa malas nak layan. opsss.. hehe. tapj sekarang lain.  Sebabnya bila sendiri dah rasa kebaikan dari Shaklee,terus rasa berminat pulak dengan nutrisi ni.

Kami ni dalam Team Jutawan, banyak ilmu nutrisi diberi tau. Online ada. Alah hujung jari je nak belajar sekarang ni. mudah sangat lah.  Offline pun ada, pergi je HQ ada kelas nutrisi setiap bulan dengan Nutritionist. 

Kalau dulu asal selsema, demam, tak sihat sikit makan ubat.  Sekarang ni,saya cuba kurangkan ubat.  Mana sakit sikit, saya dan family memang akan ikhtiar sihat dengan supplemen Shaklee. Alhamdulillah sihat atas izin Allah kan.  yelah Shaklee ni bukan sebarangan supplemen tau.  Ada ujian klinikal, natural dan selamat sebab Shaklee satu satunya company supplemen yang ada Landmark Study.


Tu semua perubahan positif yang saya dapat yang saya rasa.  Sekarang ni, kalau ada orang yang bagi impak nrgatif ke saya, atau kondem kutuk saya, tak heran dah semua tu. Tak lut dah ke saya.  Saya pandai dah nak tolak tepi aura negatif tu dari rosakkan mood saya. cewahhh..

Lagi pun, Kita takkan nak ada dekat takuk yang sama je kan, kenalah berubah untuk kebaikan.. tak gitu.


Kalau ada sesiapa yang berminat nak upgrade ilmu dan skills (spa, pantang, nutrisi) boleh roger saya.  Nak borak-borak dulu pasal ni pun boleh. Klik sini ye 0176039226




IMIN YUSOFF
SID 1209050
HP : 017-6039226
YOUR TRUSTED SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
THE WALKING BEAUTY PROJECT BEAUTICIAN/TRAINER
 







No comments:

Post a Comment

Saya Bakal Berjaya Turunkan Berat Badan sebanyak 10kg

Assalamualaikum & hai,  Semua orang inginkan kehidupan yang sihat kan.  Pemakanan sihat, selalu exercise, baru lah kita akan ras...